اوتیسم در چه سنی تشخیص داده میشود؟

علائم اوتیسم بزرگسالان
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۰
پیشگیری از فلج مغزی
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۰
زمان تشیخص اوتیسم

بررسی نشانه های اوتیسم و اهمیت تشخیص به موقع و اینکه اوتیسم در چه سنی تشخیص داده میشود؟

برای تشخیص اوتیسم ، تستی پزشکی وجود ندارد و پزشکان متخصص بر اساس تاریخچه رشدی کودک و تعاملات رفتارهای او ، اختلال را تشخیص می دهند.

همین امر موجب سخت شدن تشخیص اوتیسم در دوران کودکی می شود.

در سن دوسالگی تشخیص قطعی اوتیسم امکانپذیر است ،
هرچند میتوان تا ۱۸ ماهگی و حتی کمتر هم نشانه های اوتیسم را تشخیص داد.

تشخیص اوتیسم در برخی کودکان ممکن است کمی دیرتر نیز صورت گیرد. و تشخیص آن بنا به شدت اوتیسم از کودکی به کودک دیگر متفاوت است.

ممکن است در برخی موارد ، تا بزرگسالی و نوجوانی هم ، والدین متوجه اوتیسم فرزندشان نشوند.

علائم اولیه اوتیسم کدامند؟

• کودک نمی خواهد تماس چشمی برقرار کند
  • بی احساسی به اطرافیان
  • نسبت به هم سن و سالان خون مهارتهای گفتاری کمتری دارد.
  • با تغییر محیط اطراف ، به هم می ریزد.

والدین در تشیخص زودهنگام اوتیسم میتوانند بسیار کمک کنند، مثلا هر کودکی در فاصله ۷ الی ۹ ماهگی نسبت به اطرافیان عکس العمل هایی نشان میدهد.

در فاصله ۹ الی ۱۳ ماهگی کلماتی را بیان میکند و در ۱۸ ماهگی کلمات را ترکیب میکند.

هر کودکی که نسبت به سن خود مهارتهای کمتر دارد ، لزوما اوتیسم ندارد، تشخیص قطعی اوتیسم تنها توسط متخصص مربوطه انجام میشود.

چرا تشخص به موقع اوتیسم مهم است؟

چنانچه اوتیسم به موقع تشخیص داده نشود و درمان نشود، در رفتارهای آینده فرزندان شما میتواند مشکلات جدی ایجاد کند.

افراد اوتیسمی در درک رفتار و احساس دیگران دچار مشکل می شوند، در دوست یابی و حفظ رابطه نیز دچار مشکلات جدی میشوند.

تشخیص به هنگام و درمان مناسب با گفتاردرمانی و کاردرمانی و مشاوره ، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری می کند.

برو به صفحه اصلی
اینستاگرام گفتاردرمانی طنی اینستاگرام گفتاردرمای